Art FAQ

Als ik een oplaadbare batterij koop, hoe lang gaat de batterij dan mee bij het muziek afspelen?

Een volledig opgeladen batterij kan bij een geluidsvolume van 50% tien uur muziek afspelen.

Heb ik een speciale internetsnelheid of router nodig om mijn Cube/Orb te gebruiken?

U heeft een eenvoudige breedbandverbinding nodig, die verbonden is met een router/draadloos toegangspunt geschikt voor 2,4 GHz. Veel woningen voldoen aan deze voorwaarden. De Cube/Orb ondersteunt momenteel geen routers/draadloze toegangspunten van 5GHz.

Hoe maak ik mijn Cube/Orb schoon?

We raden aan om de houten behuizing met een droge doek schoon te maken. De stof kan met een kledingroller schoongemaakt worden.

Hoe ontvang ik een AM/FM-radiosignaal op mijn Cube/Orb?

U kunt de radiodienst TuneIn in de Tivoli-app gebruiken. U kunt elke radio-app op uw apparaat gebruiken en via bluetooth verbinding maken met uw speaker. U kunt ook onze ConX gebruiken om de radio vanaf uw originele Tivoli Audio-product of een ander muziekapparaat met een radio te streamen. Kijk voor meer informatie over deze optie in de snelle installatiehandleiding of de online handleiding van uw ConX.

Hoe speel ik muziek op mijn nieuwe Cube/Orb?

U kunt muziek afspelen op uw Cube/Orb door muziek te streamen via wifi met de Tivoli-app, door verbinding te maken met de Cube/Orb via bluetooth of door de aux-ingang aan de achterkant van het apparaat te gebruiken. Kijk voor meer informatie in de snelle installatiehandleiding of de online handleiding.

Kan ik afzonderlijke Cubes/Orbs draadloos verbinden?

Ja! Wanneer alle Cubes/Orbs goed op uw wifi-netwerk zijn geïnstalleerd, kunt u de speakers verbinden. Deze geselecteerde systemen maken dan deel uit van een groep waarnaar u gelijktijdig muziek kunt versturen. Kijk voor meer informatie in de snelle installatiehandleiding en de online handleiding.

Kan ik meerdere bronnen tegelijkertijd afspelen?

Ja! U kunt zoveel bronnen hebben als u speakers heeft. Als u dat wilt, kan elke groep een andere bron afspelen.

Kan ik mijn Cube/Orb op een openbaar wifi-netwerk gebruiken?

Ja, maar de sterkte van het wifi-signaal en het vermogen om te streamen kunnen variëren, afhankelijk van hoeveel andere apparaten het netwerk gebruiken.

Kan ik mijn laptop of pc via wifi met mijn Cube/Orb verbinden?

Momenteel is de Tivoli Audio-app alleen geoptimaliseerd voor gebruik met een telefoon en tablet. Mogelijk gaat hier in de toekomst verandering in komen. U kunt wel verbinding maken via bluetooth of de aux-ingang.

Kan ik mijn Tivoli-producten zonder wifi met het nieuwe ART-assortiment verbinden?

Ja! Met de nieuwe ConX kunt u van elk product van Tivoli Audio een wifi-speaker maken. Deze kan vervolgens draadloos met uw Cube/Orb-systeem verbonden worden.

Waar kan ik de app vinden?

De Tivoli Audio Wireless App is te vinden in de iOS App Store en de Google Play Store.

Welke diensten worden ondersteund door het systeem van ART by Tivoli Audio?

De app ondersteunt Spotify, Deezer, Tidal en TuneIn. Andere muziekdiensten kunnen ook gebruikt worden, maar dan via bluetooth en de functie bluetooth via wifi. Kijk voor meer informatie in het hoofdstuk Bluetooth via wifi in uw online handleiding.

Welke voeding heeft de Cube/Orb nodig?

Bij de Cube/Orb wordt een gelijkstroomadapter van 12 volt meegeleverd. Het apparaat werkt ook op een optionele oplaadbare batterij, die apart wordt verkocht.

ART Troubleshooting

De muziek uit mijn speaker klinkt uit balans

Open de Tivoli-app, kies ‘Group’ en vervolgens ‘Speakers’ om de balans te controleren. Selecteer de speaker(s) die u gebruikt. Als u slechts een speaker gebruikt, controleer dan of de speaker op ‘Stereo’ staat ingesteld. Als u twee speakers gebruikt, controleer dan of het geluidsvolume gelijk is en of ze beide zijn ingesteld op ‘Stereo’ of ‘Left/Right’, als u ze als stereopaar beluistert. Als u meer dan twee speakers gebruikt, zorg dan dat alle linker- en rechterspeakers paren vormen, zodat u bijvoorbeeld niet twee linkerspeakers en één rechterspeaker heeft.

Het ledlampje knippert blauw

Uw speaker staat in de verbindingsmodus voor bluetooth. Lees de aanwijzingen voor verbinden met bluetooth in de snelle installatiehandleiding of de online handleiding.

Het ledlampje knippert langzaam groen

Uw speaker kan geen verbinding maken met het netwerk waarop het is ingesteld. Controleer of het netwerk nog actief is. Zet de speaker uit en weer aan als het netwerk nog actief is. Als dat niet helpt, zet dan de fabrieksinstellingen terug (houd de knoppen ‘Setup’ en ‘Party Mode’ 3 seconden ingedrukt) en installeer de speaker opnieuw.

Het ledlampje knippert snel groen

Uw speaker is niet ingesteld voor een draadloos netwerk en staat in de installatiemodus. Lees de aanwijzingen voor de installatie in de snelle installatiehandleiding of de online handleiding.

Hoe kunt u uw ART Speakers updaten?

Heeft u de Tivoli Wireless App nog niet geïnstalleerd op uw iOS of Android-apparaat, doe dit dan direct en sluit uw speaker(s) aan op uw Wifi-netwerk. (Raadpleeg de handleiding als u niet zeker weet hoe dit in zijn werk gaat.)

  1. Open de Tivoli Audio Wireless App.
  2. Kies ‘Configure'.
  3. Kies de speaker die u wilt upgraden.
  4. Kies ‘Check Version'.
  5. Kies ‘Upgrade'.

De App downloadt de software-update en installeert hem vervolgens. Dit proces duurt ongeveer 5-10 minuten.

Zet tijdens het updaten uw speaker-unit niet uit.

Herhaal dit proces voor elke unit.

Ik heb de speakers geïnstalleerd, maar ik zie de Cube/Orb niet in de app staan

Controleer of het ledlampje op de achterkant van de speaker continu groen brandt. Zet het apparaat uit door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat in te drukken totdat het ledlampje rood wordt. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om de speaker weer aan te zetten. Start de app opnieuw op en zoek opnieuw naar de speaker in het scherm ‘Play New’ wanneer het ledlampje op de speaker weer continu groen brandt. Kijk bij tip 1 of tip 2 van het hoofdstuk Probleemoplossing als het ledlampje groen knippert.

Ik speel muziek af op Spotify, maar het geluid komt uit mijn telefoon

Open de Spotify-app. Speel een liedje af en klik op ‘Available Devices’ onderaan de app. Selecteer de naam van de hoofdspeaker van uw Cube/Orb/Groep van Tivoli en het geluid gaat over op het systeem van Tivoli. Kijk voor meer informatie in de Spotify Connect-handleiding die bij uw speaker zit, en in de snelle installatiehandleiding en online handleiding van uw Cube/Orb.

Ik speel Spotify af, maar ik zie geen ‘Available Devices’ onderaan de app staan

Zorg dat u een Spotify Premium-account gebruikt. Kijk voor meer informatie in de Spotify Connect-handleiding die bij uw speaker zit, of ga naar Spotify.com. Als u een Spotify Premium-account gebruikt, controleer dan of de speaker met uw draadloze netwerk verbonden is en start uw Spotify-app opnieuw op.

Ik zie Apple Music of Google Play niet in de app staan

Geen probleem! Zet uw Cube/Orb in de bluetooth-modus. Verbind uw media-apparaat via bluetooth met de gewenste Cube/Orb. Als u de muziek door meerdere speakers wilt horen, gebruikt u de functie bluetooth via wifi.

Mijn Cube/Orb staat aan en is verbonden, maar er komt geen geluid uit het systeem

Zet het geluidsvolume op uw Cube/Orb harder met de volumeknoppen + en -. Deze zijn te vinden op de achterkant van het apparaat. U kunt het geluidsvolume ook controleren in de Tivoli-app. Controleer vervolgens op uw telefoon het volume van het apparaat. Zorg dat hij aanstaat en probeer het geluid harder te zetten. Controleer of er niets op het aanraakgevoelige gedeelte op de bovenkant van uw Cube/Orb ligt dat het systeem kan pauzeren. Pauzeer uw geluidsbron en speel hem vervolgens af, want misschien was er een probleem met uw draadloze netwerk waar al uw apparaten door getroffen zijn.

Mijn draadloze netwerk (wifi) staat niet in de lijst van de Tivoli-app

Zorg dat uw draadloze toegangspunt of draadloze router is ingeschakeld en verbonden met het internet. Controleer of uw wifi op de standaardband 2,4 GHz staat ingesteld. Het systeem van ART ondersteunt 5GHz niet. Zorg dat uw apparaat met uw draadloze netwerk verbonden is. Sluit de Tivoli Audio-app en open hem opnieuw. U zou nu het draadloze netwerk moeten kunnen zien. 

Tech video's

Hoe sluit u uw ART speaker aan?

Hoe kunt u uw muziek afspelen via uw ART speaker?

Support
Heeft u een vraag?
Bel onze klantenservice voor persoonlijk advies op 030 - 232 0 700 of mail naar mail@tivoliaudio.eu.

Creëer de perfecte luisterervaring